Henke Tippar

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Henke Tippar - 3 december 2010 19:58


Vad gör man på natten förutom sover?


Jo medans de flesta sussar så gött i sina bäddar finns det en liten skara människor i Sverige som vänder på dygnet för en viss sak.


Jag talar givetvis om NHL-hockeyn borta i Nordamerika. För den hockeybitne är detta hockeyns svar på fotbollens Champions League.


Här spelar världens bästa spelare mot varandra i 82 fartfyllda omgångar plus slutspel för ligans 16 bästa lag, (av 30) innan det avgörs vilka som får lyfta Stanley Cup-bucklan i juni månad.


För spelaren finns här givetvis massor av spemöjligheter då det är matcher nästan varje dag.


Inatt möts Detroit @ Anaheim. Lagen har haft många tuffa bataljer de senaste säsongerna och har dessutom ofta stött på varandra i slutspelet.


Målvakterna kommer att få svettas i Honda Center och jag tror på en målrik match. Spel på över 5,5 mål i matchen hittar man på de flesta bolagen, ( 1.90 på bwin och 1.86 på bet365).

 

Mellan 200-300 kr i insats är lämpligt på detta spel.


Om det blir lika målrikt som denna matchen 2004 låter jag vara osagt men jag kan bestämt säga att en del svenskar sitter bänkade 4:00 imorgon bitti.


Jag menar, vem sover på natten? ;-)


 


Av Henke Tippar - 3 december 2010 18:42



Det har stormat rejält kring IK Oskarshamn den senaste tiden. Klubben blev i veckan av med sin sportchef Tommy Salo till seriekonkurrenten Leksand och inför matchen nu ikväll, (start 19.00) väljer Stefan Gråhns att lämna smålandsklubben med omedelbar verkan. Inte bästa uppladningen inför kvällens hemmamatch mot gästande Almtuna.


AIS har i sin tur gjort klart med en annan rutinerad spelare, Peter Nylander, som går direkt in i förstakedjan ikväll.


Bägge lagen har dalande form och jag tror på en jämn tillställning i Arena Oskarshamn.


Jag väljer att spela på krysset i matchen med en låg insats, 50 kr till 4.60 gånger pengarna på bet365.


Om Gråhns avhopp:


http://www.svenskafans.com/hockeyzon/oskarshamn/Stefan-Grahns-lamnar-IKO-382857.aspx


Laguppställning IKO-AIS:

http://stats.swehockey.se/online/43/90131/90131158/90131158_frame_default.htm

Av Henke Tippar - 3 december 2010 17:40

Hej!


Henrik heter jag som skiver denna blogg. Jag är 25 år ung och bor med min sambo i Sundbyberg. Ett av mina stora intressen i livet är att kolla på sport.


När jag var cirka 15 bast började jag också tippa/oddsa/spela på matcher. Dels för att öka spänningen, dels för att kunna vinna en slant. Under årens lopp har jag följt med i olika sporter, främst ishockey med fokus på Elitserien, Allsvenskan, Division 1, NHL och Hockey-VM.

Andra sporter jag följt/följer är fotboll, tennis, handboll, golf med flera.


Denna blogg riktar sig alltså främst till Sport- och Spelintresserade.


Ni kommer kunna följa och ta del av mitt spelande genom analyser, statistik osv.  


Mitt mål är att bli en mötespunkt för oss spelare där vi kan diskutera och hjälpa varandra i denna djungel av olika spelmöjligheter.


Nu startar resan mot vinsterna - men kom ihåg fem saker!


1. Det finns inga garantier, man måste vara beredd på att förlora.


2. Gör en månadsbudget. En MAX-gräns, "Så här mycket har JAG råd att förlora".


3. Låna aldrig pengar för att spela.


4. Lita på din magkänsla, annars avstå.


5. Spela för att det är kul.


Har du frågor eller funderingar kring bloggen?


Tveka inte att ställa en fråga i frågerutan på startsidan.


MVH


// Henke

Presentation

Välkommen till tipsbloggen Henke Tippar!

Här kommer ni att kunna följa och diskutera mina tips.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards