Henke Tippar

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Shakhtar dagens bästa lir!

Av Henke Tippar - 8 december 2010 19:02


Onsdag, sista kvällen för gruppspelet i Champions League denna höst/vinter.

Igår fick vårt grannland Danmark jubla då FC Köpenhamn gick vidare till slutspelet för första gången och blott som det tredje nordiska laget genom tiderna, (Rosenborg och IFK Göteborg de andra två). Grattis till FCK där svenskarna Wendt, Antonsson och framförallt målvakten Wiland spelar nyckelroller i försvaret. Spännande att se om de fortsätter skaka om Europas toppklubbar.


En storklubb som haft problem i de två senaste matcherna är Arsenal. Förlust borta mot Shakhtar Donetsk och portugisiska Braga har ställt till bekymmer för Wengers mannar. Ikväll gästar serbiska Partizan Emirates gräsmatta och de kommer bli utsatta för en hård offensiv. Jag tror inte serberna, (som varit en besvikelse hittils) orkar stå emot och spelar Arsenal handicap -2,5 till oddset 1.80 hos bet365. Arsenal måste alltså vinna med tre måls marginal.

 

I samma grupp spelar också ovan nämnda Shakhtar mot Braga. Europacupspel och hemmamatch för Shakhtar brukar oftast innebära tre poäng. Senast man förlorade var 22/10 2008 då ett annat portugisiskt lag, Sporting vann med 1-0. Bragas enda chans till evencemang är att hämta in 0-3, (som man föll med hemma mot Shakhtar) eftersom man räknar inbördes möte före målskillnad. Det betyder att man kommer att ta risker defensivt då Europa Leagueplatsen redan är säkrad. Jag tror inte det räcker, Shakhtar är för starka och vinner. Spelar på ettan till oddset 1.44


Min tanke är att bjuda på en trippel. Många grupper ikväll är mer eller mindre avgjorda och pålitliga vinnare är svåra att hitta. I Rumänien vill CFR Cluj säkert avsluta sitt Europaäventyr starkt inför hemmafansen. Gästande Roma behöver en poäng för att definitivt säkra andraplatsen i gruppen bakom ettan Bayern München. Jag tror på en böljande match och spelar att båda lagen gör mål. Oddset för det landar på 1.72

 

Sammanfattning:


Vad: Trippel

Bolag: bet365

Odds: 1.80 x 1.44 x 1.72 = 4.45

Insats: 100 kr


Potentiell vinst: 345 kr


Det var allt för ikväll.


Lycka till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henke Tippar - 9 december 2010 15:28

  Från Champions League och fotboll ute i Europa, till Sverige och Elitserien i ishockey.   Har ett trippelförslag samt två system på Bomben och Powerplay att bjuda på.   Svenska Spel har i några veckor haft extrapengar på Bomben, (resultat...

Av Henke Tippar - 9 december 2010 12:27

  Första fotbollsliret igår och jag var inte helt ute och cyklade.   Shakhtar vann med 2-0 mot Braga och i Rumänien gjorde både Cluj och Roma mål, (1-1). Arsenal däremot klarade "bara" av vinna med två mål i 3-1 segern mot Partizan. Ett mål til...

Av Henke Tippar - 8 december 2010 17:27

  Mina tips går inget vidare. Det behövs ingen matteprofessor för att räkna ut att jag ligger minus, precis som temperaturen ute för tillfället. Pittsburgh gjorde sitt jobb hemma mot New Jersey och vann med 2-1. I två perioder såg det ...

Av Henke Tippar - 6 december 2010 16:10

  Måndag och oftast lite mindre utbud vad gäller spel. En Elitseriematch på Hovet mellan AIK-Färjestad. Öppen match på förhand. Undviker spel. Tre matcher i Hockeyallsvenskan ikväll. Här får ni mina tankar inför dem: I Uppsala tar ett ...

Av Henke Tippar - 6 december 2010 16:03

  Efter en intensiv och mycket underhållande helg utan spel är det dags att summera mina två första spelförslag från i fredags: Oskarshamn åkte på stryk i fredags med klara 0-3 och mitt krysslir var inte ens nära, starkt av Almtuna. Detro...

Presentation

Välkommen till tipsbloggen Henke Tippar!

Här kommer ni att kunna följa och diskutera mina tips.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards