Henke Tippar

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Sundsvall skräller!

Av Henke Tippar - 6 december 2010 16:10



Måndag och oftast lite mindre utbud vad gäller spel. En Elitseriematch på Hovet mellan AIK-Färjestad. Öppen match på förhand. Undviker spel.


Tre matcher i Hockeyallsvenskan ikväll. Här får ni mina tankar inför dem:


I Uppsala tar ett formstarkt Almtuna emot Västerås i ett laddat "Aros" derby.

Avstår spel.


Längre söderut möts Oskarshamn-Sundsvall. All press på hemmalaget och jag är inte säker på att stormen efter avhoppen, (sportchefen Salo och centern Gråhns till Leksand) har lagt sig. Bortalaget har vilat sedan den 28/11 och är således spelsugna. De har spelat stabilt i de två senaste matcherna, dock utan att få med sig poäng mot tätduon Växjö och Örebro. Jag känner en skrälldoft i luften och Dagens Drag är bortaseger, till runt 4 gånger hos bolagen.


Rögle BK är formstarkaste laget i serien för tillfället. Fem raka segrar och 15-1 i målskillnad på sina senaste tre. Det borde kanske vara en enkel uppgift att åka till Ljungby och vinna mot bottenlaget Troja i Sunnerbohov?

 

Troja har dock spelat upp sig efter en usel start och odds runt 1.60 på Rögle är inte spelbart. Det kan komma en reaktion i denna match. Dagens svslag.

 

Dagens Bästa:


Jag får återigen söka mig till andra sidan Atlanten för att finna det bästa spelet för dagen. Nattens NHL bjuder på två pålitliga favoriter.


Washington Capitals har förlorat två raka matcher och ikväll står Toronto Maple Leafs för motståndet. Det blir inte lätt för Toronto som har en av de tuffaste bortamatcherna i ligan framför sig. Caps har 17 mål på sina tre senaste hemmamatcher mot Toronto. Det blir vinst och många mål även inatt.

Ettan betalar runt 1.55-1.58 i odds.

 

Jag kombinerar med Pittsburgh Penguins som möter årets fiaskolag New Jersey Devils på sin hemmais. NJD saknar sin superstjärna Martin Brodeur i målet, Zach Parise är långtidsskadad och tilltänkte "målskytten" Kovalchuck sviktar.

Säker etta, Pittsburgh jagar sin tionde raka seger.


Spelförslag idag, måndag 6/12:


Singel:

Oskarshamn-Sundsvall 2

Insats: 100 kr


Dubbel:

Washington-Toronto 1

Pittsburgh-New Jersey 1

Insats: 500 kr



Fotbollsspel?

  

Det kommer, har några fina förslag framöver,  så håll utkik!


//Henke

 
 
Ingen bild

Brush

6 december 2010 17:05

Nice blogg Brush. Perfekt för mig. Nu behöver jag bara dunka in slantarna på dina tips så är man gjuten fram till jul.

Henke Tippar

6 december 2010 17:43

Precis. Då har du råd att köpa en TV till mig i julklapp! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henke Tippar - 9 december 2010 15:28

  Från Champions League och fotboll ute i Europa, till Sverige och Elitserien i ishockey.   Har ett trippelförslag samt två system på Bomben och Powerplay att bjuda på.   Svenska Spel har i några veckor haft extrapengar på Bomben, (resultat...

Av Henke Tippar - 9 december 2010 12:27

  Första fotbollsliret igår och jag var inte helt ute och cyklade.   Shakhtar vann med 2-0 mot Braga och i Rumänien gjorde både Cluj och Roma mål, (1-1). Arsenal däremot klarade "bara" av vinna med två mål i 3-1 segern mot Partizan. Ett mål til...

Av Henke Tippar - 8 december 2010 19:02

Onsdag, sista kvällen för gruppspelet i Champions League denna höst/vinter. Igår fick vårt grannland Danmark jubla då FC Köpenhamn gick vidare till slutspelet för första gången och blott som det tredje nordiska laget genom tiderna, (Rosenborg oc...

Av Henke Tippar - 8 december 2010 17:27

  Mina tips går inget vidare. Det behövs ingen matteprofessor för att räkna ut att jag ligger minus, precis som temperaturen ute för tillfället. Pittsburgh gjorde sitt jobb hemma mot New Jersey och vann med 2-1. I två perioder såg det ...

Av Henke Tippar - 6 december 2010 16:03

  Efter en intensiv och mycket underhållande helg utan spel är det dags att summera mina två första spelförslag från i fredags: Oskarshamn åkte på stryk i fredags med klara 0-3 och mitt krysslir var inte ens nära, starkt av Almtuna. Detro...

Presentation

Välkommen till tipsbloggen Henke Tippar!

Här kommer ni att kunna följa och diskutera mina tips.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards